Za zagospodarowanie odpadów komunalnych wszyscy mieszkańcy gminy muszą uiszczać opłatę, która zostanie przeznaczona na pokrycie kosztów transportu, zagospodarowania i zarządzania gospodarką odpadami w gminie.
Stawka opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wynosi 5,00 zł miesięcznie, jeżeli odpady są zbierane i odbierane w sposób selektywny. Stawka opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, jeśli odpady te są zbierane i odbierane w sposób nieselektywny, wynosi 20,00 zł miesięcznie.
Powyższe stawki opłat zostały przyjęte w drodze uchwały Rady Gminy: UCHWAŁA NR XXX/417/2021 RADY GMINY KLESZCZÓW z dnia 26 marca 2021 r. o zmianie uchwały nr IX/81/2019 Rady Gminy Kleszczów w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty.
Każdy właściciel nieruchomości zamieszkiwanej przez mieszkańców musi złożyć deklarację, w której należy naliczyć dla siebie opłatę mnożąc stawkę opłaty i ilość osób zamieszkujących nieruchomość. Właściciel składając deklarację zobowiązuje się jednocześnie do wnoszenia opłat.
Złożenie deklaracji jest obowiązkiem, a opłatą musi być objęty każdy mieszkaniec Polski, zatem jeśli za kogoś nie jest wnoszona opłata na terenie gminy Kleszczów, bo rzeczywiście tu nie zamieszkuje, musi ją wnosić właściciel nieruchomości w gminie, gdzie osoba ta zamieszkuje.
Jeśli właściciel nieruchomości nie złoży deklaracji lub złożona deklaracja budzi wątpliwości, opłata jest naliczona w drodze decyzji na podstawie ustaleń w toku postępowania administracyjnego przy użyciu stawki podstawowej (wyższej).
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
Administrator danych osobowych
Administratorem Twoich danych osobowych będzie Wójt Gminy Kleszczów, z siedzibą przy ul. Głównej 47, 97-410 Kleszczów (dalej: my). Możesz się z nami skontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres: Urząd Gminy w Kleszczowie ul. Główna 47, 97-410 Kleszczów
- przez email: kleszczow@kleszczow.pl
Inspektor Ochrony Danych
Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych. Jest to osoba, z którą możesz się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. Z inspektorem możesz się kontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres: Inspektor Ochrony Danych Osobowych, ul. Główna 47, 97-410 Kleszczów.
- Przez email: iod@kleszczow.pl
Cel i podstawa prawna przetwarzania Twoich danych osobowych
Będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe w celu ustalenia wymiaru i poboru opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, odbioru odpadów z Twojej nieruchomości (na podstawie ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U.2017.1289), a następnie dla wypełnienia obowiązku archiwizacji dokumentów wynikającego z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
Odbiorcy danych osobowych
Twoje dane osobowe mogą zostać przekazane innym podmiotom wyłącznie na podstawie przepisów prawa. Adres nieruchomości, na której powstają odpady komunalne, zostanie przekazany podmiotowi odbierającemu odpady wyłonionemu w drodze zamówienia publicznego.
Okres przechowywania Twoich danych osobowych
Twoje dane osobowe będą przetwarzane na podstawie przepisów prawa, przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania, lecz nie krócej niż okres wskazany w przepisach o archiwizacji, który wynosi 5 lat w przypadku poboru opłaty, 10 lat w przypadku wymiaru opłaty.
Twoje prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych
Przysługują Ci następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:
- prawo dostępu do Twoich danych osobowych;
- prawo żądania sprostowania Twoich danych osobowych;
- prawo żądania ograniczenia przetwarzania Twoich danych osobowych;
- prawo żądania usunięcia Twoich danych w zakresie numeru telefonu oraz adresu email.
Aby skorzystać z powyższych praw, skontaktuj się z nami lub z naszym inspektorem ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Przysługuje Ci także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Konieczność podania danych
Obowiązek podania danych osobowych wynika z przepisu prawa (ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U.2017.1289).